Vårens klockor ring!

Nu när solen börjar titta fram allt oftare, börjar bågen spännas igen och vårens pil gör sig redo för ännu ett äventyr mot sommaren!

Här listar jag några bra saker som jag har upptäckt, har börjat visa sig i samband med solens inverkan:
¤ Det är lättare att vakna upp på vardagsmornarna
¤ Energi och ork har tillförts, som krävs för studier och andra saker som jag lätt tar på mig
¤ Spring- och promenadskorna får titta fram allt oftare
¤ Och alla vår-skor/jackor också för den delen
¤ Humöret står stadigt, både när det gäller att stå emot dåliga energier som vissa människor sprider och ens närmaste vänner som kanske inte har lika lätt som en själv att hålla humöret uppe
¤ Hela utsidan har förändrats: Kroppen är mer pigg på att aktivera sig efter en lång vinter och ansiktet har börjat att strålar mer (tihihi, kanske bara jag som har märkt det)
¤ Till sist: Ljuset i sig väcker tankar om tro & hopp (och kanske lite kärlek). Det är ju trots allt dessa stenar vi har fått för att bygga vidare på livet och ett bra verktyg till hjälp är just ljuset.


(Förra våren på picknick i dungen)


Nu, efter att ha varit på gudtjänst i Smyrna, blir det att studera. Söndagar är väldigt fina och trevliga dagar och det känns lättare att få saker gjort då. Men det är viktigt att inte glömma att söndag är vilodag och att man ska ta till vara sådana. Det är nämligen svårt att hinna vila under veckan, så nog behöver man allt en dag då man ska ta det lugnt.

På våren det blir får med långt hår. De tittar på när Åke kör i nötta längdspår med sina vältränade lår. När detta framgår, idag inte igår, uppstår det väll inga magsår eller spruckna resår? Nej för när det är vår, ska vi alla väcka våra tår inför ett nytt härligt år!


God middag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0