Somliga går i gula västar, andra rider på ytliga flodhästar.

Jo men idag är det fredagsstädning: En mycket dålig vana vi har här i familjen Jensen, tycker jag. (Fast hade vi inte haft en dålig vana att stöka ner så hade vi inte behövt att städa...)

Min sektion i huset är tv-rummet (paxar alltid det för att det är minst av våra rum och det innebär alltså mindre att städa), samt badrummet som mamma alltid uppmuntrar mig att ta an (särskilt spegeln, då jag tydligen är unik med min fönsterputs-teknik...). Det bästa (!) med att städa badrummet är att jag får sätta upp nya, fräscha, sträva handdukar. Idag blev det gröna, för grönt för mig är vår, hopp och bara så härligt!
'
Imorgon ska familjen till Alingsås och jag har tjatat innerligt att få köra bil dit ner. Dock så är mina päron inte lika pigga på detta. Kan INTE förstå varför. Jag som körde runt själv förra helgen för hundletande, då resterande medlemmar av familjen var på utflykt i Riket i Öst (vår kära hund Zita drog sig nämligen en egen utflykt). Lyckades dessutom parkera bilen med nosen uppåt, från backen. (Det, det är då inte lätt. Men för en plätt som mig funkar allt rätt). Så det såg ut som att jag knappt hade rört den x)
'
Just nu sitter jag här i en randig, smal, samt sladdrig halsduk med en "matchande" (notera "-tecken) kristedemokratiskt-reflexväst. Känns mycket bra! Aa, alltså klädseln kanske inte är huvudbidraget till känslan (bara att jag är en väldigt mogen kvinna som använder en så extrem och smart outfit).
Nej, idag på svenskan gick det mycket bra (mycket bra? Det var inte att ta i, men just nu är det svårt att ta i någonstans när den gula reflexvästen tar rätt stor tyngd, djup och uppmärksamhet).
Jag plus 2 poolers till ägde upp hela svenska B med våra fanatiskt fantastiska bokrecensioner ;) Jag recenserade "Flyga drake" som skildrar det sovjet- (som sedan blir taliban-) styrt Afghanistan. Otroligt läsvärd bok!
(Paint är för käckt!)
'
Nu ska fortsätta att klä mig fräckt i min alldeles egna andedräkt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0