Coldplay- forever 'n' ever...I hope.

Jag kanske ska varna alla att jag har kommit in i en "Coldplay"-period. Jag hoppas dock att den varar för evigt. ÄLSKAR Deras musik! Det är RIKTIG musik! Helt fantastiskt. Jag är såååld...som ni kanske redan har märkt ;) haha! Men idag har jag lärt mig och spela Postcards from far away med hela högerhanden och halva låten med vänster. Jätte lycklig är jag. Jag brukar ligga på kvällarna innan jag ska somna och lyssna på den. Det känns underbart att också kunna få "känna" låten med på tagenterna, genom fingrarna. (Vad knasigt det där lät xD). Nu slutspörten på dagen så passade jag på att lära mig introt till Clocks! Finemang det också! Och så har jag skrivit upp några andra Coldplay låtar jag vill kunna på piano. Det har jag ju självklart gjort på en lista. Jag och listor alltså...haha.

Eftersom jag inte kan läsa noter så är jag grymt tacksam och glad att det finns de som lägger ut klipp på youtube när de visar hur man kan lära sig spela olika låtar. Ett heel grymt tips!!! Vill du också lära dig? ---->



Självklart behöver du inte lära dig dessa (men jag råder dig till att göra det, eftersom de är hel grymma ;P). Vill du iallefall lära dig spela något annat än Coldplay-låtar, söker du bara på "How to play *låten du vill lära dig*", så brukar de komma upp rätt många träffar att välja bland. Dock så krävs det att låten är någorlunda känd. Lycka till!!

(Snott från mig själv.): Den största utmaningen väntar oss alla: Slutet av våra liv.


y.

Kommentarer
Postat av: Alexander Italia baby?!

Jag hoppas du har det bra fina manniska! Jag hoppas vi syns snart igen. Jag kom pa att jag ar skyldig dig en fodelsedagspresent! Hahaha. Men det blir nog bra hoppas jag. Film nar jag kommer hem? Riktigt kul film vill jag se. Halsa Emanuel ocksa. Riktig kul och jul manniska. Manga kramar och pussar pa kinden :)

2010-09-30 @ 02:47:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0