Aldrig mer McDonalds drive-in.



Hóla!
Allt väl?
Idag fyller brosan 15 år och en så god syster som jag är (;) bakade jag banankaka + kladdkaka till honom. Banenerna var faktiskt en present han fick från familjen...just får att han jämt käkar upp alla bananer (så vi andra inte hinner smaka). Därav den knasiga presenten.

Igår var hela familjen + Pernilla på Överby och shoppa loss. Jag och Pernilla iallefall :) Och Pernilla fick känna av lite av hur fort jag går mellan butikerna. Jag har nämligen en vana att gå väldigt snabbt vid sådana tillfällen. Jag tror att jag vill slippa ödsla tid på att gå och istället ta mig till nästa butik så snabbt som möjligt.
När vi iallefall var där köpte jag bl.a ett linne, nagellack, smycken och en massa skydd till min Ipod. Har inte varit ute och rastat den sist nämnda. Har ju för nu läget bara radion o lyssna på. Itunes programmet är ännu inte nedladdat.

Innan vi drog hemåt skulle jag och Pernilla få i oss lite mat (de andra hade käkat på resturangen Koppargrillen). Mamma föreslog drive-in på McDonalds och så fick det bli. Aldrig att jag tänker vara med min familj på det någon mer gång! Det första pappa gör är att köra förbi boxen där man beställer -_- Han hör bara att någon ropar -Här kan ni beställa. Pappa lägger i backen och kvinnan (som rösten kommer ifrån sitter, i ett bås längre bort) himlar lite lätt på ögonbrynen. Sedan börjar pappa (eftersom han är chaufför så anser jag att han ska beställa) beställa. Det vi ska ha: En big Mc meny + endast en big mac hamburgare. Pappa säger då istället två big mac- meny. Nej, skriker jag o rättar honom. Sedan ska hela familjen (förutom jag som vill ha en morotspåse) ha glass. Pappa säger då: - 5 glassar. Jag får åter rätta honom med att det bara ska vara 4:a glassar och en morotspåse. Då klämmer pappa till med: -De ändra sig visst här. 4 stycken glassar och 1 morot! *suck* tänker jag. Men det är inte över än. Nu undrar kvinnan i lådan vad det ska vara för dricka i menyn. Eftersom både jag och Pernilla ska dela på 1 dricka, så har vi båda tänkt ut olika smaker. Pappa frågar (någon av oss, det var där det blev fel) vad vi vill dricka och både jag och Pernilla skriker: - Sprite! -Cola! Pappa tar då saken i egna händer och bestämmer att det är sprite vi vill ha. Nu sitter det två stycken i bilen som fnittrar (mamma och Pernilla), två som är rätt griniga på varandra för att de har missuppfattat och gjort bort sig totalt (jag och far) och så en som försöker styra upp det hela (Emanuel). Pappa trycker foten på gasen och tvärstannar vid kvinnan för att betala o få käket. Kvinnan frågar om vi vill ha glassarna i händerna (?). Pappa muttrar till med att det är allt så vi har tänkt att äta dem...Resten av sakerna är viss nedstoppade i en påse. Moröttern ligger visst där i också får vi veta. Nu är vi rätt trötta i bilen på McDonalds drive-in och pappa slänger till kvinnan med ett antal mynt samt sex rabattkuponger.
Det dröjde länge innan jag kunde skratt åt det hela. Det var bara för mycket!

Men imorgon ska jag visst på bio med två av mina kompisar xD Filmen som visas är I rymden finns inga känslor. Den verkar gör bra!!

Nu ska jag plugga engelska och läääsa x)

ps. På fredag ska jag var lite dum...om du frågar mamma som tvärt inte gillar vad jag tänker göra. Men hon gav rätt snabbt upp, eftersom jag ärligt kan meddela att mina argument bräcker hon inte i första taget. Hallå! Jag är en politiker! ds.


y.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0