Norrsken.

Å, har precis kommit hem efter en frisk-, höstig-, kvällspromenad. Härligt!! Igår var jag ute och gick med stegkampanjlaget också, och då gick vi lite senare än vad vi gjorde idag. Då var det mörkt ute och en stjärnklar himmel. Då får jag syn på mitt livs första norrsken, i DALSLAND!! :D Väldigt ovanligt tror jag...det heter ju liksom norrsken och vad jag vet så ser man skenet oftast i norr. Men iaf: Jätte vackert. Det var ett grönt ljus som "dansade" på den mörka himlen. Det var förstås inte så mycket ljus, men otroligt fint. Kommer aldrig glömma dagen/kvällen i mitt liv, då jag fick uppleva norrsken! Nu kanske ni tycker att jag överreagerar...men det vara bara såå cooolt!! :D
Är det förresten någon som vet hur norrsken uppstår? Jag har för mig att det har någonting med stjärnorna som reflekterar. Är det så? Men isåfall med vad?


Ungefär så här såg det ut. Inte lika mycket då men. Om ingen av er läsare förklarar för mig hur det fungerar, så ska jag se till att leta reda på det tills nästa inlägg! Okej?

Nu blir det laxerande läxor!!


Geväret styr elefantens sätt att leva.
y.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0