Se filmen!!

Idag blev det Missionsk:a ist för vanliga Smyrna. Anledningen var att det ej var ngt förmiddagsmöte i Smyrna idag, så när vi redan var fin-klädda och allt så drog vi till grannk:an. Kan konstatera att innehållet är ju detsamma, men inte riktigt hur man redovisar det hela. Gillar nog Pingst bättre.
Pappa skulle uträtta lite ärenden i kommunhuset och jag, Manne & mamma började då gå hemåt. Lite längre än till Järns bygdegård kom vi. Jag hade mina nya höga skor och ja.. ni kan ju bara tänka er hur skönt det är att få av sig dem nu efteråt. Men steg blev det ju, plus att jag kunde få gå in skorna lite.
Ikväll blir det bio med Pernilla & Veronica, kanske att Dalia följer med också. Vi ska se på I rymden finns inga känslor. Har fått för mig och hört att den ska vara rätt bra. Igår så såg jag en annan film som hette Lars and the real girl. Den var väldigt speciell och väldans bra. Handlar om ungkarlen Lars som förmodligen lider av någon psykis sjukdom. Han är rätt skygg och lever i sin brors garage. Människorna runt om honom älskar honom dock och det fortsätter de också att göra när Lars får hem sin beställda naturtrogna docka Bianca på posten. Han har själv designat henne precis så som han vill att hon ska se ut, via en internetsida. Han älskar verkligen denna Bianca, som han låtsas vara en riktig kvinna och hans flickvän. Hur den slutar? Kan jag inte avslöja, men denna film är verkligen att rekommendera. På baksidan står det att genren är en komedi. Faktiskt så är den inte så rolig. Jag tycker att den är lite sorglig och berörande, men samtidigt gullig. Mer än en gång tänkte jag "-Men åh, stackarn..." (syftande på Lars).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0