Hej jag heter Toija och jag tror att jag är någon.

Hejsan!
Jag heter Victoria Alice Jensen och är en tjej på 17 "jordsnurr" (haha).
För tillfället prenumererar jag på adlibris nyhetsmejl, övningskör, extra knäcker på bibblan och längtar till sommriga läger.
Den största tiden tillbringar jag på min kära skola och framför flygeln.
Saker som gör mig upprörd är orättvisor, kostchefen (han ingår nog i orättvisor) och billister som kör som de ska till BB (det är den ENDA anledningen till att man får köra fort, enligt mig).
Inom en snar framtid ska jag och min projektkollega ha skapat en barnbok som ska handla om en lite fluga, vars liv hänger...på oss författare.
Mitt i snökaos gör jag helst mina läxor (okej, inget jag VILL göra..men som jag gör), läser böcker, rider hästar och sitter vid internet, eftersom det går så bra i snöstorm.
Min livsåskådning bygger på den urgamla religionen (världsreligionerna är ju oftast det) kristendomen.  Före, under och efter Jesu död och uppståndelse blev det just "uppståndelse". Sådant gör mig mindre arg, eftersom religionen sedan skulle prägla större delen av romarriket (efter att de hade fattat vinken med livet) och för att sedan ta sig vidare uppåt, till MIG!
Jag är bäst på att vara självsäker. T.o.m så självsäker att jag skulle ej tacka nej till en kloning av mig själv. Nej, nu skojjar jag till det lite här...eller nej det gör jag ju faktiskt inte :O...
Allt som slutar på -era gillar jag. T.ex argumentera, diskutera, motivera, reflektera, fundera, kritisera...ja, listan kan göras lång.
Min största förebild är ej min lärare som snattar godis och ej skänker julklappar. Nej, det är mig själv...fast en lite bättre variant. Som är skarpare, modigare och kanske lite mindre galnare.
I julklapp önskar jag mig rullgardiner och nya ridskor.
Hej då!

Underverk gör inte ont. Utan ä gör det inte ont.
y.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0