1, 2 & 3- bestående i G.

Efter en helg i ljuva Göteborg är jag rätt trött. Men det betyder inte att jag inte går upp kl. 7.00 för att jobba. Förresten kan det vara gött att tvingas gå upp: Då är man ju garanterat vaken senare...eller?!

Så här såg min helg ut. Intensivt schema innehållande:

Fredag: Drog till Götet vid halv elva. Åkte först tåg till Trollhättan och därifrån med ersättningsbussar (p.g.a att de bygger om tågsträckan mellan tlh- gbg). När jag anlände i G-borg mötte jag mina älskade kusin och kompanjon Sara. (Det var för övrigt med henne som jag spenderade helgen hos). Vi plus hennes syster Mirjam och våran gemensamma kusin Sandra stack på bio och såg Eclipse. Mycket bra får jag lov att säga! Träffade också på mina "nyaste" småttingar till kusiner: William och Philip. Otroligt söta och förskräckligt ömtåliga.
Efter bion åkte vi hem till Säve där Sara och Mirjam numera bor. Jag och Sara lattjade som vanligt lite, innan vi gick och la oss.

Lördag: Jag, Sara och Mirjam fick först skjuts (av min ingifta farbror Tomas) in till Backaplan. Där strosade vi runt i lite roliga affärer. Jag köpte bl.a en disktrasa där det står "Jag duger fast jag suger", 2 par jeans för 100kr/styck och en turkos/svart klänning (För endast 80:-!!). Efter Backa åkte vi spårvagn in till Nordstan. Där var det väldans mycket folk, så köerna var rätt så långa...Men det blev iallefall en ny kalender för 2010-2011 på Akademinbokhandeln. Rätt tjusig var den faktiskt: Lila & gula fåglar på svart. Blev också en skugg-papperspenna, (behövligt i en amatörkonstnärs hand).
Sedan får jag inte glömma att vi åt Sushi också. Tyvärr så motsvarade den inte mina höga förväntningar...lite besviken faktiskt. Men jag hoppas jag kommer få tillfälle att äta det någon mer gång, så att jag kan vara säkrare på vad jag tyckte om det. Som min trogna Suhifan till kusin sa: -Det är skillnad på Sushi och Sushi.
Efter en heldag innehållande shopping, tittande, ätande, begav vi oss hemåt. Där såg jag och Sara på en film som hette "Kärlekens båda ansikten". Ärligt talat: Den sög stort!! När jag blir 40+ kanske den kan falla mig i smaken. Blää va dålig den är. Men jag är trotsallt glad att jag nu kan utöka min "Dåliga-film"-lista. Tror sjutton att "Kärlekens båda ansikten" platsar på 1:a platsen!

Söndag: Åkte jag, Sara, min faster och ingifta farbror + en vän till familjen Kent, till Smyrna-kyrkan inne i Göteborg. Där gick vi på förmiddags gudtjänst. Vi fikade sedan där också. Efter mötet åkte vi hem till Säve igen och jag hann att äta lite grönsakssoppa som min faster hade gjort, innan jag stack till Centralen. På centralen tog jag ersättningsbuss tillbak till Tröllhättan igen. Det rådde en viss panik bland vissa medpassagerare. Själv så var jag för ovanlighetens skull lugn. Antar att det berodde mycket på att jag visste hur det hela funkade med bussarna.

Väl i Mellerud hämtade mamma mig med bilen och ett gnatande av mig, för henne, startade. Borde bloggat att mig lite innan. Tur att jag har en mor som är såpass lyhörd! Förresten så gör hon likadant mot mig när hon har varit på långvägar. Som t.ex senast förra veckan...

 Grusshopping är en sport för sig!
y.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0