saltbrist i städtagen.

Q kära nån! Vaknade kl. 04.45 inatt och såg verkligen ingen anledning att somna om (som jag f.ö är rätt bra på att göra). Antingen var det värmen eller så var det saltbrist. Både faktorerna kan ha sin del. Så därför bad jag min kära far att köpa en påse chips (!). Bara jag tänkte på "SourCream & Onion" kände jag den saltiga och söta smaken av dem. Waow, tänkte jag och undrade samtidigt varför gårdagens kvällsmat (bl.a innehållade bacon) inte hade törstad mitt begär.
Eftersom jag kände mig vaken tog jag mig en 20 min promenad i morgonluften. Helt underbart. Helt tyst. No cars. Väldigt ljuvligt faktiskt! När jag sedan kom hem hittade jag några jordgubbar i kylskåpet, hällde upp lite yoghurt och smaskade i mig den tidiga frukosten till "Snabba Cash" i tv-rummet. Sedan så vaknade jag plötsligt av att pappa pratade i telefon i köket. Klockan var då halv 11 och jag blev lite putt på mig själv för att jag inte hade lyckats hålla mig vaken.
Senare var det städdags och jag, Emanuel och pappa körde igång i takt med ABBA. Iochmed detta var städningen var komplett, inkl. ett evigt tjat och klagande från varje individ, på varandra att ingen städar förutom en själv. Som det ska vara helt enkelt. Nu har vi käkat grillat här hemma och snart vankas det jordgubbisar och glass.

hare funk- digga tungt!

y.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0