barbiesamhället och andra banalheter.

drog ju fram alla mina barbiedocker häromdan. enbart p.g.a barnpassning... men iaf: blev helt nostagisk när jag upptäckte vad mycket jag har samlat på mig under mina "barbie-år".

Här har de radat upp sig!..


Garderober till att fylla med kläder, accessoarer, skor, väskor + en massa annat stuff. har också ett helt barbie-hus nerplockat någonstans...

Alltså här snackar vi inte bara vanliga plats-docker, övernaturliga kroppar och utseende. nej, ett helt samhälle är var det är.. iaf som jag minns det. aja, nu för tin har dessa genialiska leksaker sin plats i en utav garderoberna här hemma. (förutom när man får barnbesök. då är de fort tillbak i sitt rättans rum. bokstavligt talat!).

Så tänker man, -vad ska man göra med alla dessa grejer? som jag har skrivit tidigare här någonstans på bloggen, så tänker jag: ¤ Spara till man får egna ungar som kan tänka sig att använda dessa. (tänker aldrig köpa bratz eller va det kallas. ne, lite måtta fåre allt va. men det nya på leksaks-fronten är ju det s.k "PetShop"-djuren. de är ju ändå väldigt oskyldiga och söta..de små sminkade djuren..hm..nu när jag tänker närmare kanske man inte ska låta sin barn få det hela om bakfoten. djur ska ej bära smink!! Tänk, så står jag där om 20 år med en dotter som djurmakeup-artist...:S).

igår förmiddag jobbade jag till 13.0 och sen på kvällen blev det ett passa gympa! i morse väcktes jag av att det var kvalmigt (kallas det så?!) i mitt rum och att det mullrade utanför fönsterna (runt 9.0).. drog ur lite kontakter, hämta en ny bok för att börja läsa ur (denna gång 10:e och sista "En prinsessas dagbok") och käka frukost.

nu ska jag leta upp akord eller liknande på en låt som jag kan lära mig på piano!

CINGCONG!
y.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0