Aber Hallo über da!!

Har luggit rätt lågt på "blogg-fronten". Har ju haft min andra hälft här: Min älskade vän och kusin Sara, i över en vecka!! Gaalet!! Men otroligt kul! Blir nästan bara på sommarlovet som vi kan vara med varandra längre perioder.
Sara och jag har bl.a slappat (mycket film och så), bakat (muffins + kladdkaka), badat (2 ggr!), kalajsat (hade ju mitt kalas den 11 aug.) + massor mer. Sara hjälpte mig också i förrgår med att möblera om mitt rum. Det blev kalas-bra!! Kan i princip bara ha 2 olika sorts möblemang (har så mycket stuff förstår du), så denna gång fick det bli den andra.

Har ju nu levt som 17-åring i en vecka och det känns vääldans bra!! Hade ju ett rätt så stort födelsedags"kalas" förra veckan, med många av mina närmaste vänner närvarande: 11 stycken blev det! För att inte ha planerat så mycket så blev det otroligt lyckat.
Och så för er som gärna vill veta vad vi käkade, löd menyn så här:
"Kvälls-lunch" - Varm pizza-smörgåstårta.
"Kvälls-middag" - Kycklingsallad med vindruvor och currysås.
"Efterrätt" - Två Cheesecake's a la Victoria varianter;
den ena med ett lätt Kakoöverdrag, den andra med blåa (haha) blåbär.


Nog pratat om käk.
Idag är sista sommarlovsdagen...
Men jag kan redan nu summéra mitt sommarlov som lyckat. Även om inte så många resor har blivit av, har dock en glädje och ett lugn kunnat infinna sig. Tillsammans med min kära vän, kollega (låter så ballt, så kallar henne det också) och granne Pernilla, har jag utökat mitt film-intellekt brutalt!! Tror det rör sig runt övet 40 filmer alltså. Helt otroligt. Allt från Disney's Lilla Sjöjungfrun, till Ridley Scott's Gladiatior och Robin Hood.
MYCKET Stolt över mig själv!!

Men åter till ...Sista.....sommmarlovs....daaageennn: Jag har tjatat hela veckan (det kan både Sara och Pernilla intyga) att det ska bli så roligt att börja skolan igen. Ärligt talat: Jag kommer (som vanligt) få ångra att jag pratat så mycket om att det ska bli så roligt med skolan, om några veckor. Om några veckor, alltså...då mitt skrivbord är överlastat med skolmaterial, såsom böcker och skrivhäften. Suck,..men det är väl så det ska va antar jag =)

Tittade förresten i morse på Pirates of the Caribbean 1. Diggar de filmerna verkligen!! Så hoppas att jag hinner se två:an och tre:an redan i kväll också.

Nu ska jag fortsätta att pricka av min "Sista-lovdagen-lista". Däribland rensa lite kläder, fixa naglarna och göra ännu en lista..denna gång med ekonomiska inslag.

Tjoflöjt- Kapten Sparrow!!

y.


Kommentarer
Postat av: Sara Axelssona

Man blir riktigt läskad av den där kalas menyn tkr jag......aaaah. Har skickat ditt kort på posten nu by the way!! Jag vara mkt duktig. <3 ya

2010-08-19 @ 18:10:02
URL: http://fillity.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0